Forside -> Arrangementer -> Arkiv -> Bon'A Parte

Usability-test af oplevelsesdesign og webtroværdighed hos Bon'A Parte

Arrangementet er afholdt
(blev afholdt torsdag, 11. november 2004, kl. 14:00-16:00)

Køb på internettet er betinget af såvel brugbarheden af websitet som brugernes følelsesmæssige oplevelse af sitet.

BonA' Parte omsætter årligt for ca. 250. mio. på nettet. Den kommercielle succes skyldes i høj grad et metodisk arbejde med at designe den rette købsoplevelse på www.bonaparte.dk.

Inspireret af B.J. Fogg og Donald Normans forskning er sitet senest blevet testet i forhold til dets emotionelle indtryk på kunden. Resultaterne var bemærkelsesværdige.

Kom og hør om overvejelserne omkring testmetode, testsetup og analysen i forbindelse med test af oplevelsesdesignet. Se de konkrete ændringer på baggrund af testen og deltag i diskussionen af metoden og den kommercielle nytte af at satse på oplevelsesdesign.

I oplægget gennemgås bl.a.:

  • Bon'A Partes arbejde med usability som strategisk fokus
  • Hvad er oplevelsesdesign og webtroværdighed, og hvordan passer det ind i en kommerciel kontekst?
  • Erfaring med aftestning af oplevelsesdesign
  • Hvordan bruges resultaterne konstruktivt til at skabe en bedre brugeroplevelse og et kommercielt forbedret site?

Vi lægger i høj grad op til en faglig diskussion om den lidt anderledes tilgang til usability.

Oplægsholdere

Brian Andersen, Ecommerce Manager, Bon'A Parte
Lars Christensen, Informationsarkitekt, Buyingexperience A/S.
Jacob Ravn, Art Director, Jacob Ravn Design

Sted

Gå-hjem-mødet afholdes på ITU, i lokale 2A60 med plads til 70 personer!

Bon'A Parte

Tilmelding
Deltagerliste (kun for medlemmer)