Forside
-> Arrangementer
-> Arkiv
-> Common ground
-> Program
Common ground
Program
Arrangementet er afholdt
(blev afholdt 8.-9. oktober 2002)
Traditionelt kan det være svært at afgøre, hvilken rækkefølge af udviklings-,
usability- og designaktiviteter, der vil være optimal.
- Skal usability-specialisterne starte arbejdet og være styrende for forløbet?
Kan udviklerne
vente på at usability specialisterne er bliver færdige? ... og kan det designede
implementeres?
- Skal udviklerne starte, og usability arbejdet vente til
den første prototype er klar, hvor det måske ikke længere er muligt at
foretage nødvendige radikale ændringer?
Svaret er naturligvis, at alle grupper skal arbejde sammen, men det kræver en
forståelse for hinandens arbejdsopgaver, hinandens kardinalpunkter, samt
metoder, så det bliver muligt at strukturere og koordinere designforløbet.
Workshoppen vil tage udgangspunkt i et struktureret designforløb, der
gennemføres i grupper af 4-6 personer. Det strukturerede forløb gør det muligt
at designe centrale dele i fælleskab, mens øvrige dele af designprocessen
tager udgangspunkt i at udviklere, usability specialister og grafiske
designere arbejder parallelt.
Designarbejdet vil tage udgangspunkt i ét centralt designprojekt - design af
en Windows-baseret grafisk brugergrænseflade. Målet er, at alle grupper inden
2. dags afslutning, har en kørende prototype udviklet i Delphi, der opfylder
de opstillede krav til usabilty. Et mål, der kræver at udviklere, usability
specialister og grafiske designere forstår hinanden og arbejder koordineret
mod målet.
Hvis du har spørgsmål til det detaljerede program er du velkommen til at henvende dig til Morten Borup Harning, der vil fungere som facilitator!
|