Forside
-> Arrangementer
-> Arkiv
-> Bon'A Parte
Usability-test af oplevelsesdesign og webtroværdighed hos Bon'A Parte
Arrangementet er afholdt
(blev afholdt torsdag, 11. november 2004, kl. 14:00-16:00)
Køb på internettet er betinget af såvel brugbarheden af websitet som brugernes følelsesmæssige oplevelse af sitet.
BonA' Parte omsætter årligt for ca. 250. mio. på nettet. Den kommercielle succes skyldes i høj grad et metodisk arbejde med at designe den rette købsoplevelse på www.bonaparte.dk.
Inspireret af B.J. Fogg og Donald Normans forskning er sitet senest blevet testet i forhold til dets emotionelle indtryk på kunden. Resultaterne var bemærkelsesværdige.
Kom og hør om overvejelserne omkring testmetode, testsetup og analysen i forbindelse med test af oplevelsesdesignet. Se de konkrete ændringer på baggrund af testen og deltag i diskussionen af metoden og den kommercielle nytte af at satse på oplevelsesdesign.
I oplægget gennemgås bl.a.:
- Bon'A Partes arbejde med usability som strategisk fokus
- Hvad er oplevelsesdesign og webtroværdighed, og hvordan passer det ind i en kommerciel kontekst?
- Erfaring med aftestning af oplevelsesdesign
- Hvordan bruges resultaterne konstruktivt til at skabe en bedre brugeroplevelse og et kommercielt forbedret site?
Vi lægger i høj grad op til en faglig diskussion om den lidt anderledes tilgang til usability.
Oplægsholdere
Brian Andersen, Ecommerce Manager, Bon'A Parte
Lars Christensen, Informationsarkitekt, Buyingexperience A/S.
Jacob Ravn, Art Director, Jacob Ravn Design
Sted
Gå-hjem-mødet afholdes på ITU, i lokale 2A60 med plads til 70 personer!
|