Forside -> Arrangementer -> Arkiv -> Motiverende design

Motiverende design

Arrangementet er afholdt
(blev afholdt torsdag, 31. august 2006, kl. 12:00-14:00)

Jens Hofman Hansen udgav i januar bogen ’Motiverende design - sådan ændrer du brugernes adfærd på hjemmesiden’. Jens kommer nu og fortæller SIGCHI.dk's medlemmer om begrebet motiverende design set i lyset af hans praksiserfaringer fra arbejdet som usabilitykonsulent på Statsbiblioteket.

Jens vil fortælle om, hvad begrebet motiverende(persuasive) design dækker over. Meget af litteraturen bygger på traditionel viden om usability og psykologi, men er også et nyt perspektiv på design. Begrebet er et forsøg på at realisere virksomheders eller organisationers ønske om at få brugerne til at opføre sig på en bestemt måde eller tage bestemte holdninger til sig under besøget af en hjemmeside.

Jens Hofman Hansen har systematiseret og kategoriseret den eksisterende litteratur om motiverende design og har udviklet sin egen model over begrebet. Modellen favner så forskellige begreber som traditionel usability, relevans og æstetik.

Arrangementet afholdes på

Copenhagen Business School
Kilevej 14 A/B, lokale K150 (ca. 2 minutters gang fra Solbjerg Metro Station )
2000 Frederiksberg
(se kort)

Motiverende design  

Efter aftale med forlaget kan "Motiverende design" købes i forbindelse med arrangementet.

Medlemmer af SIGCHI.dk får 25% rabat, så prisen er kr. 149,25.

 

Motiverende design

Tilmelding
Deltagerliste (kun for medlemmer)