Forside
-> Arrangementer
-> Arkiv
-> Brugervenlighed vs. Brugerudfordring
Brugervenlighed vs. Brugerudfordring; hvor går grænsefladen?
Arrangementet er afholdt
(blev afholdt onsdag, 25. april 2007, kl. 12:00-15:00)
Arrangementet afholdes i Auditorie 3, på ITU, Rued Langgaardsvej 7, København
Spil (i modsætning til web-sider og produktivitetsværktøjer) skal være udfordrende - men på den rigtige måde. Traditionelle usability-metoder kommer lidt til kort; For hvordan skal man afgøre, hvad der er "gode" udfordringer, og hvilke der er 'forkerte'? Hvornår er udfordringerne for udfordrende og hvornår bliver spillet for svært? Hvordan sikrer man sig, at mønsteret af breakdowns og læring er optimalt - og hvordan skal vi måle det med brugertests?
Planen for eftermiddagen er som følger
14.00 - 14.15 Morten Wagner (SIGCHI.dk & Unified Game) byder velkommen.
14.15 - ca. 15.30 Janus Rau (IO Interactive) vil fortælle om hvordan man brugertester på IO Interactive, og hvordan man arbejder på at tage højde for problematikken. Janus vil give både praktiske og teoretiske eksempler på de udfordringer der er - bl.a. omkring metode, designproces og struktur.
15.30 - 45 Pause
15.45 - ca. 16.45 Uffe Lichtenberg og Laust Juul Christensen (Deadline Games) vil komme med et praktisk orienteret indlægge, og præsentere en case study af Deadline Games seneste spil "Chili Con Carnage". Uffe vil tale om spillet fra et overvejende designperspektiv (at designe udfordringer i spillet) og Laust vil så tale om hvordan man har målt disse.
16.45 - 17.00 Q&A
Velkommen!
|