| 						               	Forside
	-> 	Arrangementer
	-> 	Arkiv
	-> Scheutz' Interview metode 
              
             Spørg ikke hvordan DR bruger brugerne, -men hvordan brugerne bruger DR?
            
   Arrangementet er afholdt  
              (blev afholdt onsdag, 22. september 2010, kl. 12:00-15:00)
   
                          
v/Sofie Scheutz, Medieforsker hos 
DR Medieforskning 
Er  du rigtig klog på brugerne? 
På en eftermiddag kan du lære, afprøve og se resultatet af en ny  undersøgelsesmetode, der gør dig rigtig klog på brugerne. Det er en helt ny  interviewform, der kan få selv den mest mutte teenager i tale, samt en noget  anderledes formidlingsform.  
Alt  for ofte spørger vi brugerne om de kan lide det ene produkt eller det andet  produkt og brugerne siger: "Tja, tjo.. det kan jeg måske meget godt li" 
Denne metode bringer dig tæt på brugeren på en ny måde. Du kommer nemlig ind  til hvad brugeren drømmer om og hvilke værdi de værdsætter. Det er god viden at  have inden du begynder at lave nye produkter til dem. 
Program
1. Sådan arbejder vi i DR medieforskning 
  DR inddrager brugerne på TV, radio og net  
 
2. Sådan lærer vi brugerne endnu bedre at kende 
Der er mange flere måder end fokusgrupper og usabilitytest 
3.  Sådan bruger du selv metoden 
Øvelse i Scheutz interviewmetoden i grupper. 
4. Afrunding med små inspirerende postkort fra Danmark 
 
Sted
Workshoppen afholdes på ITU, Rued Langgaardsvej 7, København i lokale 4A16 
			 |