Forside
-> Arrangementer
-> Arkiv
-> Google Analytics
Fra Google Analytics til bedre usability? - Hvordan du udnytter webanalyse til at gøre dit website bedre at bruge
Arrangementet er afholdt
(blev afholdt tirsdag, 4. oktober 2011, kl. 13:30-15:30)
KEA Lygten 16
Google Analytics er for mange værktøjet til at analysere, hvad brugerne gør på websitet. Men hvordan bruger vi, der arbejder med forbedre brugernes oplevelse online, bedst muligt Google Analytics? Hvilke tal kan vi bruge og hvordan analyserer vi dem? Hvilke initiativer igangsætter vi og hvordan validerer vi deres effekt?
Kom i gang med datadrevet weboptimering med inspiration fra følgende indlæg:
”Show me the money”
Google Analytics har en hemmelighed, som de fleste har set, men de færreste forstår. Steen Rasmussen, Senior partner og Tim Jespersgaard, Persuasive Architect hos IIH Nordic - Certificeret Google Analytics partner tager dig gennem avancerede segmenter og $indekset, hvordan de fungerer og forklarer, hvorfor det er dine nye bedsteusability-, customer experience-, og persuasion-venner.
www.iihnordic.dk
"Sådan kan en informationsarkitekt udnytte Google Analytics bedre"
Chrilles Wybrandt fra Misura.dk giver et mere praksis-orienteret indblik i, hvilke muligheder man som IA’er kan drage fordel af i Google Analytics.
misura.dk/om-misura/om-misura-webanalyse.html
”Datadrevet tilgang til usabilityopgaven”
Ole Gregersen er usability specialist hos rejsebureauet FDM travel, der arbejder målrettet med at identificere og kvalificere forbedringer på deres website ved hjælp af Google Analytics. Lyt til hans erfaringer og få gode råd til hvordan du selv går til opgaven. Ole underviser også i usability på 5 år på IT-Universitetet.
dk.linkedin.com/in/olegregersenole
4. oktober, kl. 15.30-17.30 hos KEA på Lygten 16, 2400 København
SIGCHI.dk v/Ole Gregersen er vært for arrangementet.
Medlemmer af SIGCHI har fortrinsret, så hurtig tilmelding tilrådes, da der er et begrænset antal pladser.
Målgruppe: Alle der arbejder med UX, usability, interaktionsdesign, webdesign, IA – ja med at forbedre brugen af websites.
|