Forside
-> Arrangementer
-> Arkiv
-> Sådan forklarer du UX til ledelsen
Sådan forklarer du UX til ledelsen
Arrangementet er afholdt
(blev afholdt onsdag, 16. august 2017, kl. 13:00-15:00)
Innovation med kunden i centrum
Kan den gode brugeroplevelse betale sig? Hvordan henter vi gevinster ved at gøre vores løsninger mere brugervenlige? Hvorfor gør alle det ikke?
Brugervenlighed og den gode brugeroplevelse giver i disse år store gevinster til de virksomheder og organisationer som mestrer disciplinen.
Nogle sparer millionbeløb mens andre indtager nye markeder fordi de er nemmere at bruge end konkurrenterne.
Alt fra MobilePay, Uber, Skype til Digital Post lever under nogle helt bestemte forudsætninger. Nemlig menneskets evne til at tilpasse digitale redskaber en helt almindelig hverdag.
Brugeroplevelsen er blevet det nye konkurrenceparameter i it-branchen, flankeret af den nye persondataforordning.
UX Danmark inviterer i samarbejde med IT-Branchen til event for at sætte skub i den gode brugeroplevelse som får meget opmærksomhed i disse måneder.
Få viden og redskaber til at:
- Udregne gevinster ved brug af strategisk UX
- Formidle brugerundersøgelser og testresultater
- Få de rigtige mennesker ombord fra start
- Sælge UX til ledelsen
- Forstå large scale design sprint i organisationer
- Få fornemmelse af UX niveauet globalt.
Besøg IT-Branchens univers for bedre brugeroplevelser på www.dengodebrugeroplevelse.dk
Program
15.00 |
Velkommen i Christian d. 4.'s gamle børsbygning på ITU, Aud 1 |
15.05 |
Sådan bliver UX til strategi ledelsen kan arbejde med
v/ Mads Vad Kristensen, Kontaktdirektør fra Peytz & Co |
15.35 |
Succes med research, design sprint og prototyping - how to
v/ Emil Frost Andersen fra 1508 |
16.00 |
Sådan halverede Statsforvaltningen udgifter på skilmisse
v/ Rasmus Kruse, IT & Administrationschef i Statsforvaltningen |
16.25 |
Pause |
16.35 |
Intro til Qualtrics internationale metode til at måle UX og et kig ind i deres databank internationale (Experience Management Platform) |
17.00 |
Networking og tak for i dag |
|