Forside -> Arrangementer -> Arkiv -> Spil & Usability -> Program

Spil & Usability - et muligt makkerskab?

Program

Arrangementet er afholdt
(blev afholdt tirsdag, 17. februar 2004, kl. 13:00-15:30)

14:00   Velkomst
14:10  

Usability og computerspil - et muligt makkerskab?
v/Anker Helms-Jørgensen, Digital Aesthetics and Communication, IT Universitet i København

Usability og computerspil er et par halvstore knægte ca på 25 år, som hidtil ikke har leget synderligt meget sammen. Kan de få noget ud af at lege sammen? Ja det kan de!

Indenfor computerspil er der fx. udviklet effektive interaktionsformer, som "productivity-software" verdenen med fordel kan udnytte, mens brugerorienterede analyse- og evalueringsmetoder fra usability kan berige udviklingen af computerspil.

14:40   Pause
15:10  

Arbejdet med spillerens repertoire
v/Jesper Juul, Computer Games Center, IT Universitet i København

At spille et computerspil er i høj grad et spørgsmål om at lære, at udvide sit repertoire af metoder til at klare spillets udfordringer. Via eksempler vil han diskutere hvordan computerspil kan både hjælpe spilleren til at blive bedre til spillet, og hvordan det kan være en positiv effekt at et spil vildleder spilleren.

Jesper Juul er Ph.D. i computerspil fra IT Universitetet i København, hvor han har været tilknyttet Center for Computer Games Research. Han har desuden i mange år arbejdet med udvikling af web-baseret chat og multiplayerspil.

16:10  

Usability og computerspil - et muligt makkerskab?

Diskussionsoplæg v/Anker Helms-Jørgensen

16:30   Pause
17:00   Generalforsamling (særskilt arrangement og tilmelding)
18:30   Fælles middag (særskilt arrangement og tilmelding)
21:30    
Spil & Usability

Program (opdateret)
Tilmelding
Sted
Deltagerliste (kun for medlemmer)
F�lles middag