Forside
-> Arrangementer
-> Arkiv
-> Interaktionsdesigndag 2007
-> Program
-> Seminar 8
Interaktionsdesigndag 2007
Seminar 8
Arrangementet er afholdt
(blev afholdt torsdag, 24. maj 2007, kl. 7:00-16:00)
Eyetracking analyse
Flere og flere virksomheder anvender eyetracking analyser som en del af design og usability arbejdet. Nogle mener, at man dermed skyder gråspurve med kanoner, men hvad kan målinger af brugernes øjenbevægelser fortælle os, som de konventionelle metoder ikke kan?
Oplægget vil give en kort introduktion til eyetracking, og gennemgå hvorledes metoden kan anvendes. Udbytte og begrænsninger ved metoden diskuteres, og der vises konkrete eksempler. Se bl.a. hvordan TV2 anvendte eyetracking til at redesigne deres hjemmeside.
Sune Alstrup, IT-Universitetet i København.
Sune er ph.d. studerende i eyetracking metodologi, og uddannet cand.it med speciale i usability og design af brugergrænseflader. Han har tidligere arbejdet som brugervenlighedskonsulent for bl.a. Grey Digital og Bankernes EDB Central.
|